Reklama

Promocja regionu w gestii samorządu

W dobie wszechogarniającego marketingu, gdy wymiana towarów i usług odbywa się praktycznie na każdym poziomie, jednostki administracji samorządowej nie mogły pozostać obojętne na rynkowe podejście do istoty swojej pracy. Jednym z zadań samorządu jest dbanie o interes podległych mu terenów, o ich rozwój i napływ inwestycji. Prawidłowe wykonanie tego zadania nie wydaje sie możliwe w dzisiejszych czasach bez marketingu samorządowego. Jeżeli władze samorządowe dostosują swoje postrzeganie podległego im terenu do realiów gospodarki rynkowej, zrozumieją, że posiadają ofertę, która dobrze wypromowana trafi do odpowiedniej grupy docelowej i przyniesie wymierne korzyści w przyszłości.

Promocja miasta, bądź regionu może zacząć sie…

Promocja miasta, bądź regionu może zacząć sie od stworzenia własnej marki, wypromowania logo, które jednoznacznie będzie kojarzone z danym terenem. Liczne domy mediowe w Warszawie ale także w innych miastach są stworzone specjalnie po to, by pomóc firmom i instytucjom takim właśnie jak samorządy zaplanować skuteczną kampanię reklamową ich oferty. Przecież promocja regionu jest jednym z zadań tej jednostki terytorialnej i na dodatek posiada ona na to fundusze pochodzace między innymi z Unii Europejskiej. Przedstawiciele samorządu moga także nawiązać wspólpracę z internetowymi domami medialnymi, których zadaniem jest wypromowanie marki w internecie poprzez wpisy na blogach społecznościowych, lub zastosowanie mailingu.

Ostatnio dało sie zauważyć pojawienie…

Ostatnio dało sie zauważyć pojawienie się niektórych marek także w fabule popularnych seriali telewizyjnych, co może świadczyć tylko o niezwykłej skuteczności i dobrych kontaktach domów medialnych w stolicy z producentami telenoweli. Przystępując do planowania strategii promocji regionu należy określic miejsca i zdarzenia mogące stanowić wartość dla konsumentów. Następnie zbudować ofertę, którą trzeba atrakcyjnie przedstawić. Kolejnym etapem będzie skuteczna komunikacja czyli dotarcie z informacją do jak najszerszego grona odbiorców. Dobrze wypromowany region lub miasto ma szansę przyciagnąć potencjalnych inwestorów i turystów.

Foto: n.portalsamorzadowy.pl

Foto: m.natemat.pl

Foto: www.neolabs.pl

Back To Top